6 Carian Yang Merbahaya



Carian ataupun Search yang merbahaya terjadi apabila enjin carian Google menyenaraikan hasil carian pengguna yang dipaut terus ke laman web penceroboh ataupun yang mengandungi malware dan virus.
Ia lazimnya melibatkan beberapa kata kunci atau keyword dan antara kata kunci yang perlu dielakkan apabila anda membuat carian seperti Victoria Secret ( boleh menyebabkan jangkitan Trojan Fake Codec ), Blue Book ( menyebabkan jangkitan Mdac Exploit ), Arches national Park (serangan WebAttacker 2 atau Mpack) dan banyak lagi.

Oleh itu, elakkanlah dari membuat cari-carian yang boleh membahayakan komputer anda atau lebih parah lagi kecurian maklumat diri anda.
Anda sedang membaca artikel Carian Yang Merbahaya dan link url bagi entri ini adalah http://manmala.blogspot.com/2011/10/carian-yang-merbahaya.html. Semoga artikel Carian Yang Merbahaya ini bermanfaat buat anda.


6 comments

9 October 2011 at 09:20

serius bahaya ni huuu..tapi bukan google dah ada wall tersendiri untuk lindung user dia kan..selebihnya anti virus masing2 main peranan

thank info

9 October 2011 at 09:26

wahhh...info baru ni..baru tahu...thankz sebab berkongsi..:D

9 October 2011 at 10:07

bahaya nie..

9 October 2011 at 15:08

bro ade search psal victoria secret ke ???

9 October 2011 at 17:46

@FaKArePa!n
xlagi. knapa bro?
awk dah search ke, apa yg kluar?
entri ni pun saya dpt dr majalah n kongsikan kpd pembaca. hehehe

9 October 2011 at 22:39

anti virus/internet security free n berbayar juga menyumbang kesan yg berbeza. berbayar dah tentu almost fully protection.

Post a Comment

 
Blogged.my

Return to top of page Copyright © OCT 2011 | manmala | Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima | HackTutors