0 Author





"Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum"
&
"Selamat Datang"



Anda semua boleh panggil saya dengan panggilan sahaja.

Saya bermula dalam dunia blogging atas dasar mencuba menjadi blogger dan seterusnya sebagai cara untuk berdakwah/mengajak manusia supaya memahami ilmu. Ilmu yang boleh menyampaikan kita kepada mengenal ALLAH.

Ayat pertama yang mula-mula diturunkan kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW ialah perkatan "iqra'" membawa maksud bacalah. Sabda Baginda Nabi Muhammad SAW yang bermaksud " sampaikan olehmu daripadaku walaupun sepotong ayat" .  Atas dasar inilah saya ingin berkongsi kepada semua manusia di muka bumi ini agar memahami ilmu.

Ilmu sangatlah penting bagi setiap manusia. Mereka yang jahil atau tidak berpengetahuan menjadi musuh dengan apa yang ia tidak ketahui. Saidina Ali  pernah berkata dalam syairnya yang bermaksud "Orang yang jahil itu menjadi musuh dengan apa yang ia tidak ketahui'.

Saya mula berblogging pada awal bulan Jun 2011 dan masih setia lagi berblog berplatformkan Blogspot. Masih belum membeli domain sendiri lagi. Tak tahu bila nak pakai domain sendiri. hehehe :) 

Tagline
"Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima"

Alexa
Kalau rajin, anda boleh review blog saya yang tidak seberapa ini --> manmala

Hak Cipta Blog manmala
Anda boleh kongsikan entri dari blog ini dengan syarat bagilah kredit kat blog ini, itu sahaja permintaan dan semoga ilmu kita dapat kongsikan bersama.

Anda Boleh Juga Berhubung Dengan Saya Melalui :-
Google Plus 1 : Man Mala
Facebook : Man Mala
Twitter : manmala

Penghargaan
Kepada semua yang memberi tunjuk ajar kepada manmala terutama Shahblogger, DenaiHati dan sesiapa sahaja. Moga-moga disisi ALLAH berlimpah kasih sayangNya kepada kita semua. Amiiiin...



Anda sedang membaca artikel Author dan link url bagi entri ini adalah http://manmala.blogspot.com/2011/11/author.html. Semoga artikel Author ini bermanfaat buat anda.


Post a Comment

 
Blogged.my

Return to top of page Copyright © OCT 2011 | manmala | Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima | HackTutors