0 SEMAKAN PENERIMA WANG PENDAHULUAN PEMBIAYAAN



Wang Pendahuluan Pembiayaan ( WPP ) telah dilaksanakan mulai tahun 1999 bagi membantu pelajar-pelajar yang pertama kali ditawarkan ke IPTA dan kurang berkemampuan. Pemberian WPP berjumlah RM1,500.00 adalah tertakluk kepada syarat-syarat yang telah ditetapkan seperti berikut :
  1. Warganegara Malaysia
  2. Pendapatan seisi keluarga kurang daripada RM4,000
  3. Belum pernah menerima WPP atau pembiayaan PTPTN
Bermula kemasukan sesi Julai 2010, pelajar dikehendaki membuat pilihan sama ada bersetuju atau tidak bersetuju untuk menerima Wang Pendahuluan Pembiayaan ( WPP ) semasa permohonan kemasukan ke IPT melalui UPU online. 

Semakan ini membolehkan anda menyemak samada nama anda termasuk di dalam senarai penerima Wang Pendahuluan Pinjaman (WPP). Senarai ini berdasarkan maklumat dari Bahagian Kemasukan Pelajar, Kementerian Pengajian Tinggi bagi para pelajar yang berjaya ditawarkan tempat di IPTA.

Sila klik DISINI untuk membuat semakan ....
Anda sedang membaca artikel SEMAKAN PENERIMA WANG PENDAHULUAN PEMBIAYAAN dan link url bagi entri ini adalah http://manmala.blogspot.com/2011/09/semakan-penerima-wang-pendahuluan.html. Semoga artikel SEMAKAN PENERIMA WANG PENDAHULUAN PEMBIAYAAN ini bermanfaat buat anda.


Post a Comment

 
Blogged.my

Return to top of page Copyright © OCT 2011 | manmala | Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima | HackTutors