1 Tikus gergasi dibunuh di New York





Seekor tikus gergasi dibunuh dengan menggunakan serampang peladang di sebuah kawasan perumahan, NEW YORK, Amerika Syarikat (AS)

Seorang pekerja projek perumahan berkenaan, Jose Rivera, 48, sedang memusnahkan lubang tikus apabila tiga ekor tikus gergasi muncul baru-baru ini.

Seekor tikus itu sepanjang hampir satu meter termasuk ekor dengan badan haiwan itu dilitupi bulu putih dan ia kelihatan gemuk.

"Saya menikam tikus itu sekali tetapi ia masih bergerak lalu saya menikam haiwan itu sekali lagi dan ia mati," kata Rivera.


Ketua Persatuan Penduduk Perumahan Marcy di Brooklyn di sini memberitahu, tikus gergasi beberapa kali dilihat berkeliaran di tempat mereka sejak sekurang-kurangnya enam tahun lalu.

Pakar-pakar haiwan mengenal pasti tikus raksaksa itu sebagai tikus spesies C. gambianos yang boleh membesar hingga satu meter dengan berat hampir dua kilogram dan boleh hidup selama tujuh atau lapan tahun.


Anda sedang membaca artikel Tikus gergasi dibunuh di New York dan link url bagi entri ini adalah http://manmala.blogspot.com/2011/08/tikus-gergasi-dibunuh-di-new-york.html. Semoga artikel Tikus gergasi dibunuh di New York ini bermanfaat buat anda.


1 comment

27 August 2011 at 17:09

besar giler..kucing nampak pun lari mcm ni..HAHA :D

Post a Comment

 
Blogged.my

Return to top of page Copyright © OCT 2011 | manmala | Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima | HackTutors