4 Ikan Jerung Hibrid Ditemui





Ikan Jerung Hibrid Ditemui? Sekumpulan saintis semalam mendedahkan mereka telah menemui jerung hibrid pertama di dunia di perairan Australia.
Jerung hibrid tersebut terhasil daripada proses mengawan antara jerung muncung hitam Australia dengan jerung muncung hitam biasa sekali gus merupakan satu penemuan mengejutkan di bidang sains.
Ia sesuatu yang amat mengejutkan kerana tiada siapa pernah melihat jerung hibrid sebelum ini, Inilah bukti proses evolusi.
Penemuan jerung hibrid itu dibuat semasa kerja merekodkan spesies jerung di perairan timur Australia baru-baru ini.
Jerung muncung hitam Australia cuma hidup di kawasan beriklim tropikal tetapi jerung hibrid tersebut ditemui di perairan lebih sejuk pada jarak 2,000 kilometer dari pantai.
Saintis percaya proses mengawan antara dua baka berlainan itu berlaku kerana adaptasi bagi membolehkan jerung muncung hitam terus hidup walaupun suhu air laut kini berubah akibat pemanasan global.



Anda sedang membaca artikel Ikan Jerung Hibrid Ditemui dan link url bagi entri ini adalah http://manmala.blogspot.com/2012/01/ikan-jerung-hibrid-ditemui.html. Semoga artikel Ikan Jerung Hibrid Ditemui ini bermanfaat buat anda.


4 comments

Anonymous
4 January 2012 at 10:14

jerung?? mintak jauh la pntai m'sia ade jerung ganas cm nie @_@

4 January 2012 at 17:10

jerung hibrid..erm first time dengar

8 January 2012 at 08:36

pertama kali dengar nih

8 January 2012 at 19:40

jerung ni pertama kali dengar, ganaskah??

Post a Comment

 
Blogged.my

Return to top of page Copyright © OCT 2011 | manmala | Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima | HackTutors