1 Murtabak Maggi




           Siapa pernah makan murtabak ? Macam mana pula dengan murtabak maggi, dah pernah rasa ? saya pun tak pernah rasa murtabak jenis ni. Sedap ke tidak ni...
          Terbaca dalam website BERNAMA,  diberitakan murtabak maggi ini semakin popular di Kuala Terengganu. Saya pun tidak berkesempatan makan lagi. Balik kampung kat Terengganu nanti, bolehlah cari dan merasa.


KUALA TERENGGANU, 25 Ogos (Bernama) -- Sekalipun baru diperkenalkan, "murtabak maggi" semakin popular dalam kalangan masyarakat di bandar raya ini.

Dek kerana kelainan rasa, ramai yang ingin mencuba juadah ini ciptaan Wan Ahmad Rodhi Wan Muhamad, 21, terutama pada bulan puasa ini.

"Biarpun ia sesuatu yang baru, sambutan amat menggalakkan dengan permintaan yang semakin meningkat," kata Wan Ahmad Rodhi yang kini dapat menjual sehingga 200 keping sehari berbanding 60 keping pada minggu pertama bulan puasa di Bazar Ramadan Shahbandar di sini.

Beliau berkata murtabak maggi menggunakan bahan asas mee segera, isi ketam, telur, kubis, lobak merah dan bawang.

WanAhmad Rodhi berkata keistimewaan murtabak itu adalah pada sambal daging dan isi ketam, dan lebih lazat dimakan dengan sos cili dan mayonis.

Sekeping murtabak maggi berharga antara RM3 dan RM3.50.

Seorang pelanggan yang ditemui, Mohamed Fairus Nizam Mohd Zaid, 30, berkata: "Rasanya memang sedap, lain dari yang lain. Ini kerana ia mengandungi isi ketam serta mee segera."

Sumber :  BERNAMA

Anda sedang membaca artikel Murtabak Maggi dan link url bagi entri ini adalah http://manmala.blogspot.com/2011/08/martabak-maggi.html. Semoga artikel Murtabak Maggi ini bermanfaat buat anda.


1 comment

25 August 2011 at 12:08

sedapnyerrrr...hehe

Post a Comment

 
Blogged.my

Return to top of page Copyright © OCT 2011 | manmala | Mereka Yang Memberi Lebih Mulia Dari Yang Menerima | HackTutors